Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
ij het studieboekHet pakket bestaat uit : studieboek met cd-rom, activiteitenboek
Kunstzinnige vorming --- Leren --- Kunsten --- #PBIB:+116.15 --- brein --- kunsteducatie --- meervoudige intelligentie --- krachtige leeromgeving --- bewegingstussendoortjes --- leerprocessen --- Leerprocessen --- Meervoudige intelligentie --- Creativiteit --- Kunst --- 433.3 --- creativiteit (ler) --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- #BSCH: vak: didactiek --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Doorheen de geschiedenis heeft de visie op de kunsteducatie verschillende gedaanteverwisselingen ondergaan: volksverheffend ten tijde van de Verlichting, bevoogdend op het eind van de 19e eeuw, emancipatorisch in de jaren zeventig, utilitair in de jaren tachtig, tot het huidig postmodernisme, waarbij geen eenduidige waarheid vooropstaat. Het eerste deel van het boek gaat hier uitvoerig op in. Binnen deze verschuivingen tekenen er zich steeds twee spanningsvelden af: leefwereld versus systeem, beheersing versus emancipatie. Kunsteducatieve vormingsprocessen bewegen zich in het spanningsveld van leefwereld en systeem: Tegelijkertijd balanceren zij tussen beheersing en emancipatie, waarbij het begrip emancipatie soms beheersende vormen dreigt aan te nemen. De kunsteducatieve organisatie De Veerman werkt vanuit een overkoepelende visie op kunsteducatie. Eén van de kunsteducatieve programma's die deze organisatie mee begeleidt, zijn de Muzische Klassen. Aan de hand van een casstudy van dit programma kunnen we besluiten dat in de kunsteducatieve praktijk van vandaag het communnicatief handelen hoog in het vaandel wordt gedragen. Daarnaast focust men zich in deze case volledig op emancipatie en wil men de deelnemers aansporen tot het stellen van kritische vragen bij gegeven antwoorden. Deze case wordt dan ook bekeken vanuit de theorie en de evoluties in het denken en handelen vanuit kunsteducatief oogpunt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- muzische vorming --- social casework --- theoretische pedagogiek --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Art --- Study and teaching --- Belgium --- #PBIB:+116.15 --- 691 --- 477 --- 3e leerjaar l.o --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Habermas --- Kunsteducatie --- 374.1 --- Kunst --- Muziek --- Vorming --- Project kunstvakken --- 701.1 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Elke activiteit is voorgesteld in een stappenplan met vier foto's, aangevuld met pedagogische suggesties voor de volwassen begeleider: de beoogde vaardigheden, voorstelling van de activiteit, het nodige materiaal, informatie over het thema, handige tips en voorstellen voor uitgebreidere opdrachten. Het pakket wordt aangevuld met tien grote posters in kleur.Een bron van ideeën om kinderen kunst te laten beschouwen en zelf 'kunst' te laten creëren. Thema's: Kleuren - Vormen - Grafische figuren (o.a. letters) - Materialen - Thema's (portretten, zee, steden, vissen, fruit) - Kunst en wiskunde (maskers, cijfers, mozaïeken) - Kunst en ontdekking - Net zoals... Amedao Modigliani, Victor Vasarely, Andy Warhol, Pablo Picasso, Jean Dubuffet - Werken in 3D - Wereldkunst
Didactics of the arts --- knutselen --- beeldende expressie --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- lager onderwijs --- Pasen --- Lager onderwijs --- Kunsten --- Knutselen --- C6 --- creatieve expressie --- 477.3 --- handvaardigheid --- expressie --- creativiteit --- didactiek --- Expressie --- beeldende vorming --- 477.6 --- #PBIB:+116.15 --- kunst --- Beeldopvoeding --- Handvaardigheid --- beeldende opvoeding --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Kunst --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Choose an application
MUS-E Belgium brengt professionele kunstenaars naar scholen om een artistiek project uit te werken in samenwerking met de kinderen en de leerkracht. Vanuit de idee dat elk individu evenveel recht heeft op een stem, richt MUS-E Belgium zich voornamelijk op scholen met kinderen die moeilijk toegang hebben tot kunst en cultuur. De nadruk ligt op creativiteit en expressie, groepsdynamiek en interculturele dialoog. Dit boek benadert het thema kunst-op-school vanuit verschillende gezichtspunten. Met bijdragen op basis van gesprekken met kunstenaars als Dani Klein en Anne Teresa De Keersmaeker, experten kunsteducatie als Tijl Bossuyt en Catherine Scorier, academici als Mark Elchardus en Willem Elias en andere deskundigen als Franky Devos, Jan Knops, Luc Ponet en Hans Theys.
projectonderwijs --- intercultureel onderwijs --- kunst op school --- muzische vorming --- Didactic strategies --- Art --- sociale integratie --- MUS-E [Belgium] --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- #PBIB:+116.15 --- kunst --- kunsteducatie --- Kunstzinnige vorming --- Intercultureel onderwijs --- Kunst op school --- Kunst --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Kunsteducatie --- Interculturele opvoeding --- Groepsdynamiek --- kunstonderwijs --- vakdidactiek --- MUS-E --- 373.67 --- Kunstzinnige vorming ; onderwijs ; Vlaanderen --- 371.38 --- Kunstonderwijs --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Kunsten --- Sociale integratie --- Kunstenaars --- Bewegen --- Toneel --- Film --- Muziek --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Didactics of the arts --- Kunstenaar --- Beweging --- Film (cinematografie) --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Plezier --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Theater --- Emigratie
Choose an application
De prenten zijn geordend naar moeilijkheidsgraad en onderwerp. Een gele rand : cijfers - Een blauwe rand : ruimtelijke figuren - Een rode rand : uitdagingen - Een oranje rand : stappenplannen - Een groene rand : creativiteit. Het werken met plasticine verbetert de kleine motoriek en verstevigt de spieren van de handen, de vingers en de duimen. Op die manier kunnen de peuters spelenderwijze hun grip, die ze nodig hebben om te leren tekenen en schrijven met potlood en pen, versterken. Met Klei je mee? wiskunde doen kleuters hun eerste wiskundige ervaringen op. Zo komen onder andere cijfers, symmetrie, figuren ... aan bod. Daarnaast wordt ook hun eigen creativiteit geprikkeld.
471.45 --- 471.47 --- 624.4 --- psychomotoriek --- Fijne motoriek --- Stappenplannen --- Zelfredzaamheid --- Knutselen --- Klei --- Beeldende opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Klei, gips en zand - Deeg --- Schoolbooks - Didactic material --- klei --- motoriek --- knutselen --- creatieve therapie --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- bewegingsopvoeding --- Beeldopvoeding --- peuters --- beeldopvoeding --- 472.2 --- wiskundige initiatie --- plasticine --- Beeldende opvoeding basisonderwijs leermiddelen --- 472.38 --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- (zie ook: Boetseren) --- #PBIB:+116.15 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- C6 --- techniek --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 471.42 --- Wiskundige initiatie --- Cognitieve opvoeding --- motorische ontwikkeling --- muzische vorming --- plastische opvoeding --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- beeldende opvoeding --- creativiteit --- manuele expressie --- voorbereidend schrijven --- creatieve expressie --- Didactics of the arts --- Didactics of Dutch
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|